Główny Urząd Geodezji i Kartografii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 83170

Warunki pracy


  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.

  • Obsługa standardowych urządzeń biurowych.

  • W budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.

  • Brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.

  • Brak miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych bezpośrednio przed budynkiem.

Zakres zadań

  • Uczestniczy w procesie uzgadniania przez Urząd z ministrami i centralnymi organami administracji rządowej projektów „zewnętrznych” aktów prawnych w celu zapewnienia precyzyjnego i komunikatywnego brzmienia projektowanych przepisów, ich spójności z systemem prawa oraz przestrzegania regulacji dotyczących przebiegu procesu legislacyjnego.
  • Prowadzi sprawy z zakresu uzgodnień międzyresortowych projektów przepisów prawa sporządzanych przez Głównego Geodetę Kraju z upoważnienia ministra nadzorującego dział w celu zapewnienia przestrzegania regulacji dotyczących przebiegu procesu legislacyjnego.
  • Uczestniczy w konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych oraz posiedzeniach komisji i podkomisji Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej, w celu zapewnienia precyzyjnego i komunikatywnego brzmienia projektowanych przepisów i ich spójności z systemem prawa.
  • Współdziała z komórkami merytorycznymi Urzędu w sprawach związanych z opracowywaniem przez GGK aktów prawnych z upoważnienia Ministra Rozwoju.
  • Przygotowuje sprawozdania związane z pracami legislacyjnymi, w tym monitoruje terminy poszczególnych faz procesu legislacyjnego w odniesieniu do przepisów wykonawczych opracowywanych przez komórki organizacyjne Urzędu.
  • Współdziała z komórkami merytorycznymi Urzędu w sprawach związanych z opracowywaniem wewnętrznych aktów normatywnych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego praca związana z obsługą legislacyjną
  • Znajomość przepisów z zakresu zasad tworzenia prawa – „Zasady techniki prawodawczej”, Regulamin pracy Rady Ministrów.
  • Umiejętność redagowania i analizy tekstów prawnych oraz pism urzędowych
  • Umiejętność obsługi systemów informacji prawnej
  • Umiejętność obsługi urządzeń biurowych
  • Umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
  • Komunikatywność
  • Samodzielność, odpowiedzialność, systematyczność, dokładność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Ukończona aplikacja legislacyjna
  • Aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą zastrzeżone albo zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Ogólna znajomość przepisów z zakresu prawa geodezyjnego i kartograficznego
  • Asertywność