Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 115692
Warunki pracy
Praca na stanowisku może wiązać się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżurami). Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy opisane jest na stronie: https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosci
Zakres zadań
- Analizuje projekty ustaw i ustawy na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty
- Analizuje zmiany w projektach ustaw i ustawach na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych, w szczególności poprawki, oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty, a także przedstawia propozycje alternatywnych rozwiązań w zakresie tych zmian
- Analizuje stopień realizacji założeń projektów ustaw i ustaw na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych, w tym identyfikuje potencjalne zagrożenia, oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty
- Analizuje przepisy regulujące rządowy i parlamentarny proces legislacyjny oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty
- Monitoruje przebieg prac nad projektami ustaw i ustawami na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych, w szczególności posiedzenia komisji i podkomisji sejmowych i senackich, oraz sporządza w tym zakresie opinie, notatki i raporty
- Współprowadzi bazy danych zawierające informacje o przebiegu prac na rządowym i parlamentarnym etapie prac legislacyjnych
- Współpracuje z komórkami organizacyjnymi KPRM w zakresie wymiany informacji, przedstawiania opinii, opracowań i innych dokumentów dotyczących prac legislacyjnych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub obsługi procesu legislacyjnego
- znajomość: przepisów prawa konstytucyjnego; przepisów regulujących rządowy i parlamentarny proces legislacyjny; zasad techniki prawodawczej; procesu prawotwórczego w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne, orientacja na klienta/interesanta
- umiejętność zaawansowanej obsługi MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- ukończona aplikacja legislacyjna
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
Najnowsze Komentarze