Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- stres związany z pracą pod presją czasu,
- zagrożenie korupcją,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- budynek architektonicznie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- ma następujące zadania:
- Przygotowuje projekty aktów normatywnych w zakresie właściwości Wydziału oraz opracowuje pod względem redakcyjnym i legislacyjnym (w tym w zakresie spójności z innymi normami prawnymi i zgodności z normami wyższego rzędu), przedstawione przez departamenty (biura) lub zespoły resortowe, projekty aktów normatywnych
- Prowadzi uzgodnienia międzyresortowe dotyczące projektów aktów normatywnych opracowywanych w Ministerstwie Sprawiedliwości.
- Przygotowuje projekty opinii prawnych dla wydziałów, departamentów (biur), organów administracji publicznej i innych podmiotów, projekty odpowiedzi na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka oraz na interpelacje, zapytania i dezyderaty.
- Przygotowuje projekty stanowisk Rządu dotyczących projektów ustaw kierowanych do Sejmu RP przez podmioty inne niż Rada Ministrów, prowadzi uzgodnienia międzyresortowe dotyczące tych projektów, a także współdziała w opracowywaniu projektów stanowisk Rządu przygotowywanych przez inne organy.
- Opracowuje projekty stanowisk Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach z zakresu działania Ministra Sprawiedliwości rozpoznawanych przez organy sądowe UE.
- Współdziała w opracowywaniu projektów aktów normatywnych i projektów założeń projektów ustaw przygotowywanych i wydawanych przez inne organy państwowe oraz bierze udział w konferencjach uzgodnieniowych i komisjach prawniczych, na których projekty są rozpatrywane.
- Prowadzi sprawy związane z udziałem Ministra Sprawiedliwości w posiedzeniach Stałego Komitetu Rady Ministrów, Rady Ministrów, Sejmu RP, komisji i podkomisji sejmowych i senackich oraz innych organów.
- Uczestniczy w pracach zespołów resortowych i międzyresortowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze i aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość przepisów Konstytucji RP, ustawy o Radzie Ministrów, Regulaminu pracy Rady Ministrów, Regulaminów Sejmu RP i Senatu RP
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Znajomość przepisów regulujących zawody: adwokata, radców prawnych, tłumaczy przysięgłych, biegłych rewidentów, doradców podatkowych, rzeczników patentowych, biegłych sądowych, lekarzy sądowych
- Znajomość przepisów ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
- Umiejętność formułowania pism urzędowych oraz opinii prawnych
- Doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, komunikacja, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, pozytywne podejście do klienta, myślenie analityczne, zorientowanie na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze Komentarze