- 21 sierpnia 2018
- |Praca i zawód
- 0
Aby dowiedzieć się jak zostać starszym specjalistą do spraw prawnych, najpierw należy się zastanowić nad tym, czym zajmuje się dokładnie osoba obejmująca to stanowisko, na przykład w banku.
Z pewnością jest to nieustanne sporządzanie projektów pozwów, a także pism procesowych, a przy tym również wykonywanie zastępstw procesowych banków przed sądami, a także innymi organami państwowymi. Pracownik obejmujący takie stanowisku powinien przygotowywać pisma przed egzekucjami, a także wnioski i dokumenty w sądowych postępowaniach. Oprócz tego specjalista do spraw prawnych nierzadko przygotowuje informacje o aktualnych orzeczeniach Sądu Najwyższego, Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także Apelacyjnych.
Idealny kandydat na to stanowisko powinien posiadać wyższe wykształcenie prawnicze, a także doświadczenie w pracy na stanowisku prawnika (minimum dwuletnie). Ponadto osoba chcącą podjąć się tej pracy musi mieć rozpoczętą aplikację radcowską, a także wysokie zdolności negocjacyjne. Nie bez znaczenia są też umiejętności takie jak komunikacja, dokładność oraz kreatywność.
Starszy specjalista do spraw prawnych powinien w doskonały sposób obsługiwać programy pakietu Microsoft Office, a oprócz tego istotna jest też znajomość języka angielskiego w mowie oraz piśmie na poziomie komunikatywnym. Najlepsi kandydaci mogą liczyć na wysokie zarobki oraz na zdobywanie doświadczenia i rozwijanie się w stabilnych firmach na polskim rynku pracy.